løøvsongs

Undre har vært så elskverdig og bedt meg om å avsløre min favorittkjærlighetssang. Jeg er redd jeg må skuffe litt, for jeg har selvfølgelig ikke EN favoritt, men det endrer seg som regel når jeg er forelska. Eller kanskje enda viktigere og riktigere; når jeg har lyst til å være forelska.

Jeg har bestemt meg for å nevne noen løøvsongs som jeg syns er fine, da. De kommer i tilfeldig rekkefølge, og noen av dem kunne like gjerne stått på guilty pleasures -lista. Det var desverre ikke alle sangene jeg fant lyd til, men dere tåler vel det. (Jeg er litt sur for at jeg ikke fant mer enn en smakebit til den første, men…)

Bap Kennedy: Moonlight Kiss (tekst) Du kan laste ned en smakebit herfra.
Dixie Chicks: Cowboy Take Me Away (video)
Hellbillies: Båt på land (tekst)
India Arie: Can I Walk With You (video)
Shawn Colvin: I Don’t Know Why (tekst)
Daniel Beddingfield: If You’re Not The One (video)
Lilyjets: Going Blind (video)
Shania Twain: You’ve Got A Way (video)
Lisa Ekdahl: Åh Gud (teksten finner du via denne siden.)
Lisa Nilsson: Säg det igjen. («Ändå faller regnet» er forøvrig fin å høre på når man er ulykkelig forelska. Jeg kunne ikke linke direkte, men du kan finne tekstene her)
Paula Cole: Feelin Love (fant bare en teit video med bilder av Britney Spears, men hvis du vil høre sangen, kan du klikke her og lukke øynene.)
Jennifer Holliday: And I am Telling You I’m Not Going (OBS! Denne er for de m.å.l.b.e.v.i.s.s.t.e. Her er en yngre og, etter min mening, bedre versjon. Det dumme er at her begynner ikke låta før det har gått 3:30 min. Den er VELDIG dramatisk, men hvis du syns det blir voldsomt å se på Jennifer, så får du lukke øynene og høre på henne når hun vrenger sjela. Eller evt. la være.)

Legg igjen en kommentar

